torsdag 17 februari 2011

Tapeter...

Nu så har snickarna lagt ner hammaren och övervåningen är färdigsnickrad...jippie!!
Ska bli så skönt att äntligen få en övervåning...Har nu städat där uppe och dammsugit sågspån...för i helgen ska det målas, J har hyrt en proffsspruta som vi ska hämta imorgon för att kunna spraymåla övervåningen...vitt, vitt, vitt vad klart...först ska vi täcka in fönster och golv och tvätta stockarna...sedan smäller det...det kommer att bli en helt annan känsla när man får målat...Så här kommer nu tapeterna som vi har valt...det är ju bara sovrum och gästrum som får sig en tapet, resten blir trä...

 Ur Boråstapeters kollektion Bohéme har vi valt denna beiga blommiga tapet till gästrummet, det blir bara 2 små väggar med denna tapet, 1 vägg har timmer och 1 vägg har liggande panel...


 Och i sovrummet blir det en tapet med Toile de jouy i vitt och beige...från samma kollektion...
där blir det bara 1 vägg med timmer och resten med tapet, jag har tittat på tapeter högt och lågt i underbara färger med fåglar, blommor, you name it...och jag älskar dem, men jag dras ändå till detta färglösa beiga men jag tror det passar här hos oss...dessutom är det inte de allra dyraste tapeterna så om man vill måla eller tapetsera om om ett par år så är det inte hela världen, och jag känner mig själv..haha..

I hallen har vi världens minsta yta som egentligen bara är över tre dörrposter och emellan dörrarna, överallt annars i hallen är det pärlspont, är lite sugen på att sätta upp en rolig tapet där och kanske klä in några fin askar i tapet också...men kan inte bestämma mig riktigt, gillar tapeten skarpt, Vad tycker ni? Den är i svart/vitt och är från Sandberg, får fundera lite till, och börjar med tapeterna uppe, så får det mogna lite till...

Nästa gång vi ses kanske det blir vita rapporter och tack ni som lämnar rara kommentarer...kram Michelle

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag såg din kökskran o blev sååå förtjust:) håller på att renovera en gård o i köket hade den passat perfekt, var finns den att köpa?

Mvh Ulrika

Michelle´s Passion sa...

Hej Ulrika, kökskranen är köpt från Freese & Bruno,
http://www.f-bruno.com/frameset.asp

Lite dyr, men värd pengarna, för jag gillar de jättemycket...Lycka till i din jakt...Michelle