lördag 4 december 2010

Sjukskriven och trappan upp...

Hej igen, här kommer en lägesrapport från Häggvall...
Jag har opererat mig (en planerad op) Jag tänker inte blogga något nämnvärt om det mer är att säga att operationen har gått bra och jag är nu sjukskriven fram till jul..här hemma tar jag en dag i taget och jag repar mig så sakteligen, fast det går både upp och ner vissa stunder...så det blir nog inte så mycket bloggande för min del på ett tag, jag får njuta av era bloggar i stället och hämta kraft och inspiration där, för här hemma blir det inte så mycket gjort på ett tag framöver...
Mozart njuter av att ha mig hemma varje dag och har hittat en ny hörna...(fast han inte får vara på köksbänken! Hm...)


Jag börjar inte att jobba igen förrens 7 januari så jag har ordentligt med tid att repa mig  eftersom jag har jullov också, förhoppningsvis är jag då så pigg att jag kanske kan orka med ett litet projekt, vi får se..
Hur som helst så ska dessa tapeterna tas ner så vi får fram timmerväggarna som ska vitmålas så småningom...givetvis ska ett och annat också åtgärdas som ni förstår, men lite grundarbete kommer man ju inte ifrån innan man får börja med det roliga..



Ska detta kunna bli något så småningom...
det återstår att se...kram från soffliggar`n Michelle

5 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Oj vilken fin blogg jag hittade här!

Spännande projekt och otroligt häftig kaffemaskin! Hoppas du repar dig som du ska!

Kram Lena

Jessica sa...

Skall bli intressant att se den när den är färdigrenoverad. Vi tog vår trappa föra året och är helnöjd, allt piff är inte uppe än men jag vet vad det skall vara. Hoppas återhämtningen går bra. Ha det gott Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Det var längesedan.....Hoppas att du mår bra och att det kommer att läka bra efter din op. Du får krya på dig.
Klart att Mozart måste få vara på bänken! Det är ju den finaste dekoration man kan ha.
Ha det riktigt gott och ta hand om dig.
Agneta kram

mysiga heestrand sa...

Krya på Dig.
Det kommer säkert att bli fint att ta fram stockarna och vitmåla dem.
Kram och ha en skön jul
Marita i Heestrand

Bittan sa...

Krya på dej och passa på att njuta lite om du kan av att bara ta det lugnt. Jag är också nyopererad och kan inte alls göra det jag vill men det blir jul ändå har jag fått inse.

Största kramen från Bittan