måndag 6 september 2010

Världens sötaste..






lilla älgkalv som har strukit omkring här i över en veckas tid nu...vi såg honom första gången förra lördagen alldeles ensam...ingen mamma har vi sett till så vi befarar att något har hänt...
Han är i storlek med ett rådjur och är så söt att man vill krama honom.
Idag när jag drog upp rulllgardinen tidigt i morse stod han och mumsade på lite blad precis vid altanen...och nu ikväll kom han igen...jag smög försiktigt ut på altanen och satte mig...han var ganska nyfiken på mig och verkade inte alls rädd...han mumsade och åt och kikade på mig emellanåt...
Vi har haft en jägare här som har kollat runt på markerna för att se om han kunde hitta mamman och hon kanske låg död någonstans, men skogen är ju stor som sagt..han verkar må bra den lille iall fall...Mozart tyckte att det var jättespännande med den lilla älgen...
tog massa bilder med bloggen strular ikväll så får inte upp några mer just nu...nä nu önskar jag er en god natt...kram Michelle

1 kommentar:

Jessica sa...

Så sött,men man vill nog inte ha han för tam. Detta med tanken på hur stor han en gång kommer att bli:) Ha det gott Jessica