onsdag 7 juli 2010

Mera trädgårdsprojekt..

Hej på er i stugorna...idag kom grävmaskinerna tillbaka för att fixa resten på gårdsplanen..

Baksidan av huset har fått resterna av häcken bortgrävd för att vi på sikt ska kunna få en altan där..

Baksidan före...


Baksidan efter...



Gårdsplanen har också fått sig en skopa...






hela gårdsplanen ska få nytt grus, samt att kullersten ska läggas runt hela huset...ett projekt som vi ska greja med i sommar...många stenar lär det bli...



Den ena kortsidan..

och som ni märker så är byggnadsställningen borttagen, Jippie!!...lite knutar och annat småfix..dessvärre har vi råkat ut för ett litet bakslag i bygget, men mer om det framöver...
Jag längtar tills jag kan få visa er lite vackra inspirationsbilder, önskar att det var klart nu...men, men både jag och ni får ge er till tåls...
Efter ett par dagars intensivt arbete med husmålning, städning av diverse byggskräp m.m.kände jag att jag behövde en break idag...så därför tog jag en liten tur tillsammans med min kära vän C till Smögen, vi gick på bryggan, strosade runt åt en god lunch och givetvis avnjöt vi en glass..


Smögenbryggan..
Imorgon har jag fullt upp igen...har mycket att stå i innan söndag..för då tar jag en välförkänt semester...kram Michelle

3 kommentarer:

mysiga heestrand sa...

Vilket vackert hus du har och så vackert det ligger. Ser fram emot nya inlägg på stensättning etc. Ha en fin semester
Kram Marita i Heestrand

Jessica sa...

Det kommer att bli kanonfint runt ert hus när ni är färdiga. Ser fram emot bilder så småningom:)Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Nu väntar vi på fler fina bilder på vackra huset! Hoppas att krånglet är av mildare grad.
Det kommer att bli superfint när knutarna kommer på osv.
Härligt!
Agneta kramar