torsdag 19 mars 2009

Det känns som om om våren knackar på....

imorse var det riktigt kallt, men vad glad man blir när solen strålar och fåglarna kvittrar kl 06.45 på morgonen när man står och väntar på bussen. I normala fall somnar jag bums så fort jag sätter mig på bussen men inte idag, då läste jag nya numret av Drömhem och Trädgård och njöt i fulla drag av solen och fantiserade om allt jag ville göra hemma, hur den sedan 30-år igenväxta trädgården skulle bli fin, till hur jag skulle fixa i ordning gästrummet uppe på vinden som skulle kunna bli lite piffigt med 2 strykningar vit färg så länge, tills vi gör iordning övervåningen ( för det lär nog dröja)..innan målningen så ska jag bara dammsuga upp ett ton döda flugor...blä..
Igår blev det lite planterat här hemma, lite påskliljor samt några pärlhyacinter,,,





Lite blåbärsris och några stackars tuppar som mest såg ut som Hönan Agda allihop..knappt en stjärtfjäder..men det har väl inte de stackars hönorna heller som fjädrarna säkert kommer ifrån..med tanke på Kalla Fakta..det är säkert inte bara Ikeas duntäcken de går till..säkert ett och annat påskpynt med..




De gamla julkrannarna med lite vissen mossa fick hänga kvar..satte dit några fjädrar och några videkvistar istället..



Har några penseér som ska krypa ner i några krukor till helgen också..
Nä nu är det som vanligt läggdags..kram på er, Michelle

2 kommentarer:

Home No.1 sa...

hej Michelle vad snyggt du har gjort det!
Kram Annica på Home No.1

Lotta sa...

Härligt med våren i sikte.Fint du gjort vid trappan.Ha en fin dag.
Kramis Lotta